Jdi na obsah Jdi na menu
 


Základní pravidla

2. 2. 2009

Jedná se o ojedinělý vertikální trénink, kdy cvičenci vystupováním na step (stupínek o výšce zpravidla 10 - 30cm) a následným sestupováním z něj překonávají výškový rozdíl, čímž dochází k podstatně jinému zatěžování svalstva než u normálního aerobiku, zvláště pak svalstva dolních končetin.

Výzkumy prokazují, že ačkoliv je hudba na step aerobik poměrně pomalá, výdej energie se za určitou časovou jednotku vyrovná běhu.

V hodině je ovšem velmi důležité, aby docházelo ke stejnoměrnému zatěžování obou dolních končetin. K dalším důležitým pravidlům patří:

            • nikdy neseskakovat ze stepu dolu
            • nesestupovat zády k němu

Zajímavostí jistě je, že step aerobik se vyvinul z rehabilitačního cvičení pro pacienty po operaci kolenního kloubu. Při špatně prováděných pohybech v hodině však může paradoxně dojít k poškození právě kloubů kolen. Je nezbytně nutné, aby instruktor vedl hodinu odborně a vyvaroval se prvků možná líbivých, ale zdravotně závadných.

Velice důležitý je především strečink v závěrečné části hodiny, kde se nesmí zapomenou na nejvíce zatěžované svalové skupiny. Jedná se hlavně o lýtkové svaly, zadní stranu stehen a bedrokyčlostehenní sval.

 

Většina kroků ve step aerobiku je totožná s kroky ostatními. Jediný rozdíl je, že jsou prováděny vertikálně. Technika je také totožná – našlapovat přes patu, trup vzpřímený, nepropínat kolena.

SLOVNÍK STEPU

bench step, bedýnka
turn otočit, obrátit
across přes, napříč, na druhou stranu (na délku stepu)
over přes (na šířku stepu)
repeater opakovat
straddle rozkročení nad stepem
alternate střídat nohy
reverse opačně, obráceně, zpětný chod
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Test, just a testTest, just a test

(Fliedecliern, 4. 5. 2017 5:28)

niko

(nikulideb, 16. 5. 2010 14:12)

to si jako myslite ze kdo umi aerobic ze toto nevi
tak to jste faktpicusacky